Wil je meer informatie over onze producten, informatie over bezorgingen en betalingen? Klik hieronder op de gewenste informatie.
Heb je een andere vraag? Neem gerust contact op.
Klik op de titel waar jij meer over wil weten:
Bezorging
Vandaag besteld, is vandaag verstuurd!* Indien u middels bankoverschrijving betaalt, wordt uw bestelling bij ontvangst van het bedrag pas verstuurd. Wij werken samen met diverse bezorgdiensten.
Wij streven ernaar uw bestelling z.s.m. te leveren (binnen 1 á 2 werkdagen).
Levering geschiedt op werkdagen tussen 08:00 en 17:00. Indien het door u bestelde product niet op voorraad is wordt u daar tijdig over geïnformeerd.
Het kan zijn dat uw bestelling in 2 pakketten geleverd wordt, doordat er vanaf verschillende locaties verzonden wordt. Hier betaalt u uiteraard géén extra verzendkosten voor.
België
Leveringen naar België kunnen een paar werkdagen langer duren dan leveringen in Nederland.
*Tijdens werkdagen tot 13:00, mits op voorraad.
Verzendkosten
Nederland
Wij hanteren één tarief voor verzending, € 7,95. Deze kosten kunt u voor dat u betaalt terugvinden in uw winkelwagen.
Bestellingen boven de € 100,- zijn bezorgkosten vrij.
België
Voor Belgische klanten hanteren wij een verzendtarief van € 11,95. Deze kosten kunt u voor dat u betaalt terugvinden in uw winkelwagen.
Bestellingen boven de € 100,- zijn bezorgkosten vrij.
Veilig afrekenen
Betalingen
Bij Buitenspelen-shop.nl betaalt u eenvoudig en veilig via uw eigen bank met bijvoorbeeld Ideal of MisterCash. Wij werken samen met Mollie.
Mollie verwerkt betalingen voor webshops. Je kunt ze zien als een tussenpersoon; zij zorgen ervoor dat jouw geld veilig van je bank naar onze webshop gaat. Omdat wij het betalingsproces uit handen geven, zie je soms Mollie op je bankafschrift staan.
Terugboeken
Het terugboeken van een transactie loopt ook via Mollie. Hierdoor kan er soms 1 á 2 werkdagen tussen zitten.
Garantie en klachten
Garantiebepalingen
Op al onze geleverde artikelen is de fabrieksgarantie van toepassing. Schade veroorzaakt tijdens transport en levering dienen binnen 24 uur gemeld te worden. Dit kan telefonisch of per e-mail.
Afhandeling van klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@buitenspelen-shop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Retourneren
Terugsturen van producten
U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Na het doorgeven van uw annulering heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt dit via info@buitenspelen-shop.nl aan ons melden. Wij sturen u instructies en zullen u vervolgens het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terug betalen.
Wet koop op afstand
Kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de Wet “Kopen op Afstand” van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de Wet Kopen op Afstand opgenomen:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 14 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet bij:
• Aankoop van onroerend goed;
• Aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt;
• Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
• Kranten en tijdschriften;
• Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
• Financiële diensten, weddenschappen en loterijen;
• Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
• Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
De extra plichten van de verkopende partij zijn:
• De verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
◦ Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
◦ De belangrijkste kenmerken van het product;
◦ De prijs van het product (inclusief alle belastingen). Indien van toepassing, de kosten van aflevering, wijze van betaling, aflevering of uitvoering, het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
◦ De eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
◦ De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!);
◦ Het bezoek- of afhaaladres van de leverancier;
◦ Gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar;
◦ De vereisten en voorwaarden voor opzegging.
Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.
Zie ook winkelen op afstand op Justitie.nl
Bekijk ook:
Privacyverklaring
Cookieverklaring
Algemene voorwaarden